روند امدادرسانی به سیلزدگان سیستان و بلوچستان مطلوب است

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: هم‌اینک عملیات امداد رسانی در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان به خوبی انجام و تیم‌های امدادی پنج استان معین نیز به این مناطق وارد می‌شوند.

روند امدادرسانی به سیلزدگان سیستان و بلوچستان مطلوب استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حامد سجادی  معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده چابهاراظهار داشت: پنج تیم امدادی از پنج استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، فارس و کرمان به همراه ۳۵۰ امدادگر بزودی وارد مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان می‌شوند.

او عنوان کرد: کاروان امداد رسانی خراسان رضوی شامل ۹ خودروی کمک‌دار، ۲ کامیون و ۲ هزار بسته غذایی وارد چابهار خواهند شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: همچنین تیم امدادی فارس شهرستان فنوج، خراسان شمالی شهرستان چابهار، یزد شهرستان دلگان و خراسان رضوی شهرستان‌های نیکشهر قصرقند را پوشش امدادی خواهند کرد.

وی اظهار داشت: با گذشت چند روز امدادگران تازه نفس جایگزین نیرو‌های بومی می‌شوند و بخش لجستیک ما را تقویت می‌کنند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سد‌های استان سیلاب در پی منطقه جاری شده است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب خسارت کلی و جزئی دیده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار